اطلاعیه شماره 3 معاونت آموزشی و پژوهشی دانشکده رفاه

 | تاریخ ارسال: 1399/1/18 | 
اطلاعیه شماره 3 معاونت آموزشی و پژوهشی دانشکده رفاه
14/1/99
 

با توجه به سوالات متعددی که دانشجویان و خانواده های ایشان در خصوص مفاد بخشنامه وزارت علوم تحقیقات و فناوری در خصوص وضعیت نیمسال 982 داشتند، نکات ذیل را به اطلاع می رساند:
  1. بخشنامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به تاریخ 10 فروردین 1399، به عنوان سند بالادستی همه دانشگاهها برای تصمیم گیری در این شرایط خطیر، تأکیدی جدی، بر تکمیل روالهای آموزشی ترم تحصیلی جاری، برای جلوگیری از بروز ایراد در فرآیند و زنجیره آموزشی سرفصل دروس دانشگاه ها دارد.
  2. وفق بخشنامه مذکور، دروسی که امکان برگزاری به صورت مجازی را دارند باید مطابق برنامه و سرفصل وزارت علوم اجرا شده و به اتمام برسند.
  3. خوشبختانه مسئولین دانشکده رفاه قبل از دستور وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در خصوص برگزاری کلاسهای ترم جاری به صورت مجازی، در تعطیلات یکماهه اسفند ۹۸ و حتی تعطیلات نوروز و تا به حال تمام تلاش خود را انجام داده تا به زیرساختهای سخت افزاری، نرم افزاری و انسانی استاندارد و با کیفیت آموزش مجازی را راه اندازی کنند. در همین روزهای تعطیل نیز کلاسهای متعددی برای استادان و کارشناسان و حتی دانشجویان به صورت آزمایشی برای استقرار مطلوب این نظام آموزشی، با موفقیت برگزار شده و انشاالله از شنبه ۱۶ فروردین رسما کلاسها طبق برنامه اعلام شده در اطلاعیه شماره یک معاونت آموزشی دانشکده ، آغاز خواهد شد.                                                                            
  4. فقط امکان برگزاری دروس عملی مانند تربیت بدنی، کارآموزی، آزمایشگاه و ... در تابستان می باشد.
  5. در خصوص دروس نظری عملی، قسمت نظری آن با شیوه مجازی برگزار خواهد شد و با توجه به سرفصل درس در خصوص قسمت عملی، شیوه برگزاری قسمت عملی به صورت پروژه یا حضوری خواهد بود.
  6. در این بخشنامه، صرفاً حذف اضطراری ترم را برای دانشگاه هایی مجاز دانسته است که امکان برگزاری کلاسهای آموزش مجازی استاندارد نداشته باشند؛ این موضوع اگرچه کاملاً روشن بود، ولی بار دیگر در مصاحبه اخیر معاون محترم آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به تاریخ 12 فروردین 1399، نیز مورد تاکید قرار گرفت. 
  7. چون دانشکده امکان آموزش الکترونیکی را فراهم نموده است و همه دانشجویان، مقیم استان های تهران و البرز بوده و امکان دسترسی مناسب به شبکه اینترنت را دارند، بنابراین حذف درس، حذف ترم و موارد این چنین به درخواست دانشجو و با علم به عقب افتادگی تحصیلی، در زمان حذف اضطراری و بدون بازگشت شهریه امکان پذیر می باشد.
  8. بنا به بخشنامه مذکور، در صورت حذف ترم به درخواست دانشجو، حذف ترم بدون احتساب سنوات و بدون بازگشت شهریه امکان پذیر است. 
  9. بنا به بخشنامه وزارت علوم، فقط رعایت کف واحدها ( 12 واحد  در کارشناسی و 8 واحد در کارشناسی ارشد در احتساب ترم) در هنگام حذف دروس تسهیل شده است و فقط در نیمسال 982 قابل اجرا است.  اما حذف درس بصورت اضطراری و بدون بازگشت شهریه می باشد چون دانشکده زمینه برگزاری دروس را بصورت مجازی برقرار ساخته است.
  10. قوانین مشروطی، افتادن درس و .. مانند دیگر نیمسالهای عادی می باشد.
  11. دروس ارائه شده در این نیمسال، به هیچ وجه در ترم آینده در دانشکده  ارائه نخواهد شد و مسئولیت عدم گذراندن پیش نیاز، مهمانی و عقب افتادگی در صورت حذف درس یا ترم با شخص دانشجو می باشد. 
  12. هر زمان که توسط ستاد مدیریت کرونا ، مجوز بازگشایی دانشگاهها و تشکیل کلاسهای حضوری صادر گردد، ادامه کلاسهای برگزار شده ، بصورت حضوری پیگیری خواهد شد.
  13. دانشجویان عزیز توجه داشته باشند که حذف درس و ترم علاوه بر ضرر مادی، در عقب افتادن زمان فارغ التحصیلی، ادامه تحصیل و .... تاثیر گذار می باشد و در برخی موارد جبران آن مشکل آفرین خواهد بود.
  14. امتحانات پایان ترم بصورت مجازی نخواهد بود و در مورد شیوه و چگونگی برگزاری آن متعاقباً اعلام نظر خواهد شد.. پس در فرصت و زمان زیادی که در منزل دارید، تلاش مضاعفی را داشته باشید.
  15. درخصوص برگزاری جلسات دفاعیه پایان نامه های کارشناسی ارشد و پروژه های کارشناسی متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.
  16. مفاد این بخشنامه شامل دانشجویان کلیه مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشکده می باشد.



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 627 بار   |   دفعات چاپ: 90 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر